Hürriyet gazetesinin 1970 tarihli haberine göre satılan Türkçe plakların % 70 i aranjman plakları imiş.Bu durumun Türk müziği üzerindeki etkilerini dönemin prodüktörlerine ve plakçılara sormuş.
Odeon plak firmasının prodüktörlerinden Engin Arman :
“Alışılmış enstrumanlarla kaydedilen alaturka müziği dinleyiciye artık birşey vermiyor.5 yıl kadar önce hatırlayacaksınız bir deneme yapıldı ve Adamo “Heryerde kar var” şarkısını plağa okudu.Plak adeta kapışıldı, çünkü müzik o gün için bütün dünyada kabul gören bir müzikti ve sözleri ünlü bir kişi tarafından Türkçe söylenmişti.Hemen ardından Zeki Müren in “Annem” isimli aranjman plağı piyasaya çıktı ve kapışıldı..”
“Bu işin öncülüğünü TRT nin yapması lazımdı ama yapmadı.Plak piyasasının kendi kuralları işlemeye başladı ve folklor ele alındı.Bestesi tamamen bizden olan Anadolu müziği batı enstrumanları ile çok sesli olarak icra edilmeye başlandı.”
Sahibinin Sesi firmasının prodüktörlerinden Seta Aşıkoğlu :
“Biz aranjmanı 10 yıl önce denedik.Hiç unutmam Nevzat Yalaz a “O yar benim olacak” isimli bir plak doldurttuk.Tuttu.Çok sattı.Fakat üstünde durmadık.Bir kaç yıl yeni bir denemeye girmedik.Sonra müzikseverler plak piyasasını zorlamaya başladı.Kısacası halk ,sözlerini anladığı ve kendinden olan müziği çok sesli olarak ve batı enstrumanları ile dinlemek istiyordu.”
İlhan Plakevi nin sahibi İlhan Kulaçoğlu :
“Valla alaturka plağa kalırsak aç kalırız kardeşim.Aranjman müziği kim bulduysa allah razı olsun.Radyolar hala ten nen ni ten nen ni çalıp uyutsunlar bakalım milleti.Bana göre 78 devirli plaklarla beraber Türk müziğide sona ermiştir.”
Kadıköy deki Melodi Plakevi nin sahibiAgop Asduroğlu :
“Alaturka bestekarlar kalitesiz eserler vermeye başladılar.Çok sesli ve hareketli müziği denemediler.Buyrun listeye bakın tamamı aranjman….”